R.OL.TMDV-DS70 -
tweekleppige ontluchtingsvuldop met filter
Ontluchtingsvuldop (met ronde kop) met
verticale ribbels voor meer grip. Gemaakt van PA-6-66 Polyamide
technopolymeer voor een hoge bestendigheid tegen impact en voor gebruik
bij verschillende temperaturen. Zwart
grafisch symbool van ‘dubbele klep’ en inscriptie van het woord AIR
FILTER. Verbinding met schroefdraad. Luchtfilter uit polyurethaan
(40 micron). Standaard uitvoering: -
TMDV-DS70: alleen dubbele klep -
TMDAV-DS70: met ronde stalen gefosfateerde peilstok -
TMDAV-DS70/FLEX: met buigzame stalen gefosfateerde peilstok Voordelen: Bijkomende
bescherming tegen vocht die in de tank kan condenseren, waardoor de
olie afbreekt en vermogen verloren gaat. Zorgt
voor de juiste druk om inlaat van olie te verbeteren. Heeft ook een
anti-spatwerking. Langere
levensduur doordat niet bij elke hydraulische cyclus ontlucht wordt. 90
tot 95% minder ontluchten verlengt de levensduur van de ontluchtingsdop. |
Werking van de ontluchtingsdop Door
het gebruik van een dubbele klepp s er een minimum aan
luchtdoorstroming tussen het reservoir en de omgeving en komt er een
minimum aan vuil binnen, waardoor de levensduur van de luchtfilter
wordt verlengd. De dubbele klep zorgt voor een druk van
0,35 bar (5 psi) in het reservoir om de olie-inlaat door
pompen te verbeteren. Werking van de klep: Wanneer
het vloeistofpeil stijgt, wordt het bestaande luchtvolume samengedrukt.
Er ontsnapt geen lucht tot dat de kraakdruk (0,35 bar -
5 psi) van de klep bereikt is. Wanneer
het vloeistofpeil daalt, zakt de druk in de tank tot er een vacuum
gecreëerd wordt. Lucht wordt door de ontluchtingsdop naar binnen
gezogen. Lucht
ontsnapt alleen wanneer de druk in het reservoir hoger is dan de
kraakdruk van de klep. Lucht wordt alleen naar binnen gezogen wanneer
de druk lager is dan die in de atmosfeer. Meestal functioneert het
systeem tussen deze twee bereiken, waardoor meestal geen ontluchting
plaatsvindt. |
||||||||||||||||
|